Voor talenten

OpenDoor gaat uit van jouw talent

Bij OpenDoor mag je jezelf zijn. Want jij bent goed, zoals je bent. We kijken naar wat je wél kan en wat jij wil. Het gaat nu even niet zo lekker, hoe kunnen we dat verbeteren? Onze begeleiders gaan graag met jou aan de slag!

uitgaan van talent

Iedereen is welkom

Of je nu ruzie hebt thuis, niet meer naar school kunt of je eenzaam voelt. OpenDoor is er voor jou. We helpen je op een manier die bij jou past. We zetten in wat nodig is, zodat jij je snel weer beter voelt. Zo deden we dat ook bij Arthur:

“Richelor voelde echt als een vaderfiguur. Hij hielp me niet alleen met mijn gedrag en school, maar ook met bijvoorbeeld hoe ik me presenteerde.”

We willen je graag beter leren kennen

We betrekken de mensen die belangrijk zijn voor jou bij de begeleiding. Daardoor krijgen we een nog beter beeld van jou. Samen met jou bepalen we of en hoe we dat doen. We kijken naar hoe het thuis gaat, op school, maar bijvoorbeeld ook in de buurt, bij de voetbalclub of in je vriendengroep.

Begeleiding. Dat doen we in vijf stappen

Zodra je bent aangemeld gaan we direct aan de slag.

Kennismaking

Begeleiding. Dat doen we in vijf stappen

Zodra je bent aangemeld gaan we direct aan de slag.

Kennismaking

Aanmelding & kennismaking

We nemen de tijd om jou beter te leren kennen: wie ben jij, wat zijn je interesses en waar ben je goed in?

De match

We zoeken de begeleider die bij jou past en bepalen met jou wat we in gaan zetten om jou te helpen.

Doelen & plan

Waar gaan we de komende tijd aan werken en hoe gaan we die doelen samen bereiken?

Begeleiding

Tijdens je begeleiding krijg je hulp op maat, van een begeleider die je vertrouwt.

Uitstromen met perspectief

Het gaat weer goed, je gaat naar school, aan het werk of iets anders doen. We houden contact!

Jij vraagt, wij antwoorden

Hieronder vind je het antwoord op de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Stuur een mailtje naar mail@stichtingopendoor.nl of bel met ons via telefoonnummer +31 (0)6 24595092.

Kan ik me aanmelden bij OpenDoor?

Iedere jongere vanaf 12 jaar die in Zeeland, West-Brabant of op Goeree-Overflakkee woont, kan zich aanmelden voor begeleiding bij OpenDoor.

Heeft OpenDoor een wachtlijst?

Dat ligt eraan. Wij matchen jou aan de begeleider die het best bij jou past. Hopelijk heeft die volgende week al tijd! Soms duurt het wat langer, maar maximaal 12 weken!

Hoe lang duurt een traject bij OpenDoor?

Dat hangt helemaal af van wat jij nodig hebt! Wij doen niet aan standaard trajecten, maar begeleiden jou zo lang als nodig is.

Wat voor begeleiding kan ik bij jullie krijgen?

Wij begeleiden talenten in allerlei trajecten en met allerlei activiteiten. Dat kan individueel, maar ook in een onderwijsgroep. We kunnen met je sporten, muziek maken en allerlei soorten therapie volgen. Kijk vooral ook even onder het kopje ‘Activiteiten’ en ‘Werkwijze’.

Welke talen spreken jullie allemaal?

Dat zijn er nogal wat. Samen spreken wij Engels, Frans, Duits, Spaans, Portugees, Italiaans, Albanees, Somalisch, Ghanees, Creools, Tigrinya, Turks/Koerdisch, Turks, Surinaams, Marrontalen, Syrisch, Marokkaans, Tamazight, Arabisch (Darija + Fusha) en Lingala (Congo + Angola).

De open deur naar hulp die bij je past

Samen werken we aan jouw mooie toekomst!